Hoe kun je een goede promotiefilm maken van een vakantiebestemming
Een promotiefilm maken voor een vakantiebestemming, waarom?
Iedere vakantiebestemming is uniek, toch? De schoonheid van een bestemming is vaak niet in woorden of foto’s te bevatten. Een andere manier om een bijzondere vakantiebestemming zo goed mogelijk uit te lichten is door middel van een promotiefilm maken. Hieronder leggen we uit waarom het maken van een promotiefilm net dat beetje meer kan laten zien dan foto’s of woorden.
Sfeer
Ieder land, iedere bestemming heeft zijn eigen sfeer. Een sfeer is goed uit te drukken door middel van bewegende beelden en muziek. Zo kun je een bedrijfsfilm laten maken. Zo kun je een bijzondere bestemming in een aantal minuten heel goed laten zien. Kies de muziek, de kleuren en de hoogtepunten van het land. Wil je iets bijzonders vertellen over een bepaalde bestemming? Voeg dan een voice-over toe. Op deze manier kun je de kijker met jouw promotiefilm niet alleen een paar minuten meenemen naar de bestemming. Je kunt ze vertellen waarom deze bestemming zo bijzonder is en aan het eind van de video een duidelijke call-to-action toevoegen.
Verspreiding
Bij een promotiefilm maken creëer je een heleboel mogelijkheden op het gebied van verspreiding van jouw content. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een televisie commercial, is een promotiefilm heel makkelijk en snel te verspreiden via sociale media. Wil je echt serieus aan de slag met het promoten van jouw promotiefilm? Plaats deze dan niet alleen op Youtube, Vimeo en jouw website, neem contact op met travelbloggers. Met jouw promotiefilm geef je hen mooie content. Zij kunnen jouw bekendheid vergroten en de bestemming populairder maken. Een promotiefilm maken voor een bepaalde bestemming is een uitstekende manier om een onbekende bestemming aantrekkelijk te maken voor reizigers en bekender te maken onder een groot publiek. Ook kun je met een promotiefilm geheime plekjes van bekendere bestemmingen laten zien. Op deze manier blijven de bestemmingen interessant voor jouw publiek.